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[Pueblo] "a huge strange looking object"

Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Damien D. » 26 Aoû 2009, 09:44

Rohh allez arrete ton teasing la =)
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede DJromT » 26 Aoû 2009, 10:22

C'est poste dans un autre topic par Sawn, ayé
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede DJromT » 09 Sep 2009, 23:16

Une petite video de Shawn avec un model 3D du Rohr... Vivement qu'il nous fasse une video avec l'aerotrain en mouvement :-)
http://www.youtube.com/watch?v=JyHunbQqAdo
Thanks Shawn, that's really REALLY cool stuff you're making !

Source: www.shonner.com:
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Damien D. » 10 Sep 2009, 02:06

Woaaa s'trop beau!
Y'a plus qu'a le mettre dans Trainz Railroad Simulator! =)
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Thomson » 10 Sep 2009, 08:49

Terrible !!!
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede DJromT » 10 Sep 2009, 21:37

Fred nous fait des petites cachotteries ! J'ai vu que Shawn a fait une update de sa page sur le Rohr avec des photos de l'installation de la voie du Rohr :-)
http://www.shonner.com/aerotrain/index.htm

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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede BlackShark » 10 Sep 2009, 23:24

Well, for one thing, it would not have looked like this. The Aerotrain was kept at a distance from most people. Some common Aerotrain hazards were:

*Extreme sound levels -- As with all hovercraft, the Rohr Aerotrain was a very loud machine. It could not sneak up on looky-loos because it was heard from quite aways. About an inch and half of insulation had to be put inside the air ducts to help reduce the vibration noise. Otherwise, one had to wear ear protection while waiting at a station gate to board a vehicle. The Aerotrain didn't touch the ground after all. So quite a bit of noise would be expected from such a hovercraft.

*Electrical hazards -- The vehicle was not something that one could just walk up to while the engine was running anyway. It had a static charge built up that had it be grounded at each stop along its route.

*Sand storms -- There was a lot of air blowing dirt and trash and anything else it could clear from the station track as it hovered along side a platform.

*Not very approachable -- As with all hazards, there was a required fence to keep waiting passengers far away from the Aerotrain platform while it was in operation so they wouldn't be hit by flying debris or have one of their children sucked into an air duct. Passengers only entered and excited the vehicle while it was turned off and statically discharged.


La réputation de l'aérotrain Rohr en prend un coup !
C'est hallucinant de voir des problèmes pareils, j'ai du mal à y croire.

Pour le bruit :
Sachant que Otis construit ses Hovair en intérieur, j'ai du mal à croire qu'un aérotrain 100% électrique puisse être aussi bruyant à quai, un aérotrain lévitant à très basse hauteur utilise beaucoup moins de débit d'air qu'un hovercraft marin. Ils ont mis des mauvais ventilos ou quoi ? J'ai vu les chiffres concernant le bruit du I80 en mouvement mais j'admets ne jamais vu les chiffres à quai pour aucun aérotrain. J'aimerais bien avoir plus de détails concernant le bruit du Rohr (et du S44) : avez vous les mesures de dB à quai ?
Est-ce Otis qui sont des génies de l'acoustique ou est-ce que c'est Rohr qui s'y sont pris comme des pieds ?

Pour l'électricité statique :
La situation est identique sur les avions et même la plupart des voitures, les ingénieurs ont depuis longtemps trouvé la parade en ajoutant des points de décharge statique dans l'air (sans contact avec le sol), on en trouve en particulier sur le bord de fuite des ailes des avions. J'ai du mal à croire qu'un truc pareil ait pu passer sur le Rohr, il y avait des faux contacts quelque part c'est pas possible !?!

Pour le coup de se faire aspirer, là c'est du folklore c'est pas possible. je ne crois pas qu'un truc pareil ait pu être accepté lors de la conception :mrgreen:
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede DJromT » 10 Sep 2009, 23:38

Sisi, le Rohr etait une grosse bouse qui a vraiment ete un fiasco technique. Les elements cites par Shawn ont ete surement deformes et amplifies par le bouche a oreille (j'en sais quelque chose, les personnes des musees de Pueblo ont des difficultes a s'en tenir au faits), mais grosso modo c'est assez vrai.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Phil » 11 Sep 2009, 09:14

BlackShark a écrit:j'ai du mal à croire qu'un aérotrain 100% électrique puisse être aussi bruyant à quai, un aérotrain lévitant à très basse hauteur utilise beaucoup moins de débit d'air qu'un hovercraft marin. Ils ont mis des mauvais ventilos ou quoi ?

Non Mais les diametres et la forme des turbines sont fondamentalement différentes. Les turbines du Rohr devaient tourner beaucoup plus vite. De plus, les hovercrafts marins ont la(es) turbine(s) dirigée(s) vers le haut. Le bruit (le plus important à l'avant de la turbine) part vers le ciel. Le Rohr les avait à l'horizontal. C'était très certainement insoutenable à proximité. Quand à l'aspiration potentielle, c'est plus que fort probable. Vous noterez d'ailleurs que le I80 a été doté de grilles de protection...!

BlackShark a écrit:les ingénieurs ont depuis longtemps trouvé la parade en ajoutant des points de décharge statique dans l'air (sans contact avec le sol)


Un Aérotrain doit certainement accumuler une grande quantité d'electricité statique. Même s'il est en sustentation, cela ne l'empêche pas de frotter de temps à autre. Je pense que les déperditeurs de charge electrostatiques dont tu fais référence sur les BF avions ne seraient pas adaptés dans ce cas. Une bonne tresse frottante est plus opérationnelle.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Damien D. » 11 Sep 2009, 10:45

Et merci a Shawn pour la pub !

Et oui, le Rohr était un veau.

Et sachant que la tension d'alim était faible et l'intensité énorme, sachant que le travail du LIM est de faire un courant induit dans le rail en alu, que l'aérotrain est en alu lui meme, que sa caisse n'a aucun contact avec la terre, que le rail lui même est isolé de la terre, ca ne m'étonne pas que le champ électromagnétique soit suffisament intense pour mettre tout l'appreil a un potentiel électrique plus que respectable.
Il aurait fallu prévoir une mise a la terre par une p'tite tresse.

Et pour une raison que j'igniore, le problème ne semblait pas se poser pour le S44, des vidéos montre clairement qu'il était retourné en bout de rail, poussé a la main. Et persone n'as jamais été électrocuté =)
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede ShawnDriscoll » 11 Sep 2009, 12:08

Rohr did patent a static discharge mechanism for their Aerotrain. My Dad doesn't think it was installed correctly though. Everything my Dad designed for the vechicle worked great every time. The guy that designed the static discharge also designed the door hinges and seals. He spent six weeks just to design door hinges. My Dad had a better idea for the doors, but was too busy with more important parts of the Aerotrain.

Well some of you may have noticed already how great the doors close properly to keep the desert environment out. He also patented a switch track for the Rohr Aerotrain. My Dad says the guy's designs were over-engineered and easy to wear out. He died a couple years after the Aerotrain tests from some sort of obsessive compulsive disorder. I don't think they had Prozac in those days yet.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede BlackShark » 11 Sep 2009, 17:36

I just learned this and it makes me feel sad.
I thought the Rohr aerotrain was the most advanced of them all since it was the last to be designed (from scratch, not counting the I80 jet upgrade), but what you say makes me think that the development was rushed to win the bid from the DOT instead of designing somthing that wwould actually be used for passenger transportation.
It's quite sad.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede Damien D. » 11 Sep 2009, 18:11

Well, almost, but do not forget that anyway there was nothing to power the machine efficiently.
An electric Aérotrain was a dead end concept in the 70's.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede ShawnDriscoll » 12 Sep 2009, 06:56

BlackShark a écrit:I just learned this and it makes me feel sad.
I thought the Rohr aerotrain was the most advanced of them all since it was the last to be designed (from scratch, not counting the I80 jet upgrade), but what you say makes me think that the development was rushed to win the bid from the DOT instead of designing somthing that wwould actually be used for passenger transportation.
It's quite sad.


It was a prototype. And there was nothing advanced about it. It was just a hovercraft with a LIM for propulsion. The French had already "been there, done that" years before. It could only travel at 150 mph and could carry only 60 passengers (additional passengers were not allowed to stand in the isle). Once the U.S. Government took interest in the project, the Goverment managed it poorly like everything else they take control of from the private sector. The hippies did all the rest in getting Aerotrains banned from use.

Rohr built train cars for the Washington DC Metro. Then it soon went bankrupt after that and fired everyone.
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Re: [Pueblo] "a huge strange looking object"

Messagede ShawnDriscoll » 12 Sep 2009, 06:58

Damien D. a écrit:Well, almost, but do not forget that anyway there was nothing to power the machine efficiently.
An electric Aérotrain was a dead end concept in the 70's.


Yep. The 70's Greenpeace movement meant people either had to ride a bike or walk to work. If there were no hippies in the U.S., there would be all kinds of free electricity from nuclear reactors by now to power all kinds of cool things. But hippies run the world now. They worry too much about CO2 which plants thrive on.
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